۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

روز اعدام فرزاد کمانگر را هر ساله به عنوان روز معلم گرامی بداریم.


مناسبت های مختلف در جمهوری اسلامی بر مبنای خواست صاحبان قدرت و برخواسته از حس مذهبی این حاکمان شکل گرفته است. از این میان می توان به روز مرگ مرتضی مطهری که یکی از سران و بنیانگذاران جمهوری اسلامیست، اشاره کرد که بعنوان روز معلم نامگذاری شده است.
فرزاد کمانگر معلم مناطق محروم کردستان در سال ۸۵ در یک دادگاه ده دقیقه ای به اعدام محکوم شد و در سحرگاه نوزدهم اردیبهشت ۸۹ به همراه چهار تن دیگر به نام های شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان اعدام شد. فرزاد کمانگر یک فعال حقوق بشر بوده و تمام عمر گهربارش را در راه آموزش فرزندان مناطق محروم کردستان صرف کرد. فرزاد کمانگر انسانی از جنس صمد بهرنگی، و دیگر معلمانی است که همراه فداکاری های شغل معلمی آرزوهای بزرگی برای انسان و انسانیت داشتند.
بیاید روز اعدام فرزاد کمانگر را به عنوان روز معلم نامگذاری کنیم با انجام چنین کاری یاد و خاطره استقامت و شجاعت فرزاد را برای همیشه زنده نگه خواهیم داشت.
نوزدهم اردیبهشت ۱۳۸۹
منبع: سایت اشتراک

۵ نظر:

  1. چيز غريبي نيست! وقتي يك ملت را "فريب خورده" مي نامند و وقتي سران جنبش سبز را "عامل صهيونيست ها" مي خوانند، نبايد هم توقع داشته باشيم كه يك معلم ساده را با اتهامي بهتر از اين به دار بياوزيزند؛"بمبگذار"!
    این روز را در گاهنامه موجود در وبلاگم با نام روز معلم نوشته شد

    پاسخحذف
  2. ده س خۆش به رێز گیان
    بۆئه م کوسپیش ره ش ناپۆشم !
    لییان گه رن باپێکنینی هه تیوه کانیش
    بخنکێنن
    لییان گه رن

    پاسخحذف
  3. درود بر شما
    یادشان جاودانه خواهد ماند.

    پاسخحذف
  4. درود
    واقعا غافلگیرانه و وحشتناک بود ... دیروز صدای آمریکا با بستگان یکی از اعدام شده ها تماس گرفته بود... همینجوری که داشتن صحبت میکردن یهو از اون ور خط یه صدای جیغ وحشتناک اومد ... صدای جیغ و گریه ی زنها سر به فلک کشیده بود ... مو به تن آدم سیخ میشد... لعنت به حکومت جنایت پیشه ی جمهوری اسلامی...

    پاسخحذف
  5. درود ...
    با کمال تاسف و تالم .. باید بگویم پیشنهاد بسیار خوبی است . آری معلمی که شهید دست استبداد شد ... در بهترین حالت مطهری شهید یا کشته اختلافات فرقه ای و حزبی بود و نه دستگاه حاکم بنابراین شایسته است که چنین کنیم ... با اجازه لینک این مطلبت رو بر میدارم و ممنون میشم هر مطلب جالب دیگری که دیدی ، اگر خواستی و میل ات به من هم بگویی تا در بلاگم قرار دهم ... آرشیوی از این مطلب داشته باشیم شاید بد نباشد .... به هر روی برای شما آرامش و استقامت ، سلامت آرزومندم ... بدرود و پاینده ایران جاویدان نام شهدای راه آژادی مام میهن ...

    پاسخحذف